EuroPark: Vi er ikke enige

EuroPark A/S, som Forbrugerombudsmanden nu stævner for at opkræve uberettigede rykkergebyrer på parkeringsafgifter, er ikke enig med Forbrugerombudsmanden om, at et girokort placeret under vinduesviskeren på en parkeret bil, ikke kan anses for et påkrav.

– Det er EuroPark A/S´ erfaring, at langt størstedelen af forbrugerne modtager girokortet, hvorfor Forbrugerombudsmandens søgsmål i realiteten kun har akademisk interesse, siger direktør hos EuroPark A/S Per Moesgaard.

Ifølge EuroPark A/S har Forbrugerombudsmanden i de sidste 5 år modtaget ca. 10 klager over selskabet, hvor hovedproblemstillingen, har været det pålagte rykkergebyr.

– Sammenholdt med mængden af udskrevne kontrol gebyrer, kan EuroPark A/S konstatere, at problemstillingen således også på dette punkt, reelt kun har akademisk interesse, siger Per Moesgaard og beklager, at Forbrugerombudsmanden, ikke har afventet en rapport, som Arbejdsgruppen For Bedre Forbrugerbeskyttelse På Parkeringsområdet, forventes at fremkomme med i indeværende år, med hensyn til eventuel fastsættelse af regler på området, inden han stævnede firmaet.

Per Moesgaard gør opmærksom på, at EuroPark A/S har anerkendt den højesterets afgørelse, som Forbrugerombudsmanden ligger til grund for sin stævning.

Læs også: Forbrugerombudsmanden stævner EuroPark A/S

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Previous post Forbrugerombudsmanden stævner EuroPark A/S
Next post Koffein hjælper gangbesværede