Nu kan virksomheder også sige “Nej tak til reklamer”

Fra 1. marts 2012 kan også virksomheder, institutioner, foreninger, offentlige myndigheder mv. tilmelde deres adresser til “nej tak til reklamer”-ordningerne.

”Nej tak”-ordningerne bliver udvidet, så alle med et postafleveringssted nu har mulighed for at bestemme, om der skal reklamer og ugeaviser i brevkassen. Det har længe været et ønske navnlig fra små og mellemstore virksomheders side at kunne tilmelde virksomhedsadressen til en ”nej tak”-ordning.

Forud for udvidelsen af ordningerne har der været forhandlinger med Forbrugerrådet og erhvervsorganisationer fra forhandler-, distributør- og annoncørleddet.

– Jeg glæder mig over, at forhandlingsparterne er enige om, at alle adresser skal kunne tilmeldes en af ”nej tak”-ordningerne, udtaler forbrugerombudsmand Henrik Øe.

– Samtidig er jeg glad for, at der også har været enighed om at få en procedure for opdatering af tilmeldingerne, som er fornuftig og nem for tilmelderne, fortsætter han.
Opdatering af ”nej tak”-tilmeldingerne

De allerede tilmeldte adresser vil i perioden 2012-2013 fortsætte på den hidtidige ”nej tak”-ordning, medmindre tilmelderen ønsker ændringer på adressen. Det kan være tilfældet, hvis man gerne vil have reklamer og aviser igen, eller man vil skifte til den alternative “nej tak”-ordning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Previous post Ole Sohn: Butikker skal kunne holde åbent på helligdage
Next post Danske soldater til Sydsudan