Rejsebureau gav forkerte oplysninger om forsikring

Rejsebureauet TSS Travel har givet forbrugerne forkerte oplysninger om forsikringsdækningen ved rejser til Tyrkiet. Forbrugerombudsmanden indskærper over for rejsebureauet, at det fremover overholder god markedsføringsskik.

TSS Travel har oplyst til Forbrugerombudsmanden, at det tidligere på året blev opmærksom på de forkerte oplysninger og ændrede pr. 1. juli 2014 sine forsikringsoplysninger, så de stemmer overens med de gældende regler for forsikringsdækning.

Forbrugerombudsmanden har rejst sagen mod TSS Travel på baggrund af en klage fra en forbruger.

Efter at have købt en rejse til Tyrkiet fik forbrugeren i februar 2014 tilsendt et rejseinformationsbrev fra TSS Travel, hvori der blandt andet stod:

“Under den typiske fritidsrejse til Tyrkiet vil du være dækket af dansk offentlig sygesikring. Men der kan være behov for ekstra private sygeforsikringer, der også dækker hjemtransport”.

Oplysningerne var imidlertid forkerte, idet den danske offentlige rejsesygesikring ikke dækkede ved rejser til Tyrkiet. Forbrugerombudsmanden vurderer derfor, at TSS Travel har handlet i strid med god markedsføringsskik.

Den danske offentlige rejsesygesikring (det gule sygesikringskort) er siden hen blevet erstattet af det blå EU-sygesikringskort, som heller ikke dækker ved rejser til Tyrkiet.

– Det er i strid med god skik, når TSS Travel giver forbrugerne forkerte oplysninger om, hvordan de er dækket på rejsen. Jeg har indskærpet over for selskabet, at det fremover overholder markedsføringsloven, siger Forbrugerombudsmand Henrik Øe

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Previous post De ornli’ syge gangstere er tilbage på DR2
Next post To omkommet under mistænkelige forhold